maandag 29 september 2008

kindermishandeling

kindermishandeling?

stel je hebt een kind op stage en het kind heeft vaak blauwe plekken.
als je met het kind gaat praten zegt het dat het vaak valt.
of tegen de kast aanvalt.
wanneer weet je nou of een kind wordt mishandeld of dat het om een opvoedelijke tik gaat?
wanneer kun je met de ouders er over gaan praten, of moet je het voor jezelf houden?
wanneer kun je het aangeven bij de politie?

geef je mening over hoe jullie er over denken..
bedankt

3 opmerkingen:

Kinderen zei

hey Ruth, ik zou het eerst allemaal goed nagaan of het niet gewoon door een ongeluk kan komen of dat het kindje misschien erg vaak valt. Want ik heb ook een klein zusje die erg onhandig is en vaak wondjes of blauwe plekken heeft. maar daar kun je als ouder zijnde niet veel aan doen. maar je weet maar nooit zelfde geld mishandelen ze het kind toch. Ik zou het met mijn begeleidsters overleggen en als we wat zekerder zijn over de zaak naar de ouders of politie stappen.

Noƫmie zei

De meeste kinderen zeggen dat er niks aan de hand is en dat het vanzelf komt. Ik kende zelf ook iemand die elke keer blauwe plekken had. Ik denk, als je die persoon goed kent of veel mee omgaat, dat je het er eens met haar over moet hebben hoe dat toch komt, en diegene een vertrouwd gevoel geven. anders achterna gaan wat haar thuis situatie is.

Antoinette Engbers zei

Dat is een lastig probleem. Overleg altijd met de leidsters van je KDV en met het hoofd. Ga een gesprek aan met de ouders (altijd samen met iemand) en geef je bezorgdheid aan. Als je twijfelt kies dan altijd de kant van het kind en neem contact op met het AMK. Zij kunnen je hierbij helpen

vlinder

vlinder