maandag 11 januari 2010

Hallo allemaal
Bij mij op de groep zit een kindje dat niet verschoond wil worden.
Als het verschoon tijd is en ik vraag of het kindje mee gaat naar de wc dan zegt het kindje glashard nee of ik ben al verschoond.
Om het kindje dan mee te krijgen is echt een drama. Het kindje gaat op de grond liggen schreeuwen.
Als je het kindje dan zo ver hebt dat het wel mee wil vind het kindje het ook prima om zich te laten verschonen. En vind het zelfs nog wel gezellig op de wc.
Hebben jullie hier tips voor?
Hoe zouden jullie hier mee omgaan?
Hoe kan ik het kindje positief blijven stimuleren om naar de wc te gaan?

Groetjes Ruth

1 opmerking:

Noƫmie zei

- Als je niet weet of ze wel of niet verschoond is kunnen jullie bijvoorbeeld een lijst bijhouden per dag, een kruisje zetten wie er zijn verschoond.
- Of laat het kind zelf met een oplossing komen, zou ze als laatste willen verschoond worden of juist als eerste?
- Laat het kind weten dat het van belang is dat je verschoond moet worden.

Dit zou ik voornamelijk doen.

vlinder

vlinder