maandag 6 oktober 2008

kindermishandeling

Op maandag 29 september heb ik een stukje over kindermishandeling geplaatst. Daar vroeg ik jullie wat jullie zouden doen als je een kind ziet dat vaak blauwe plekken heeft.
Wat ik zelf zou doen is:
Eerst het een het kind vragen.(gewoon luchtig zo van he hoe is dat gekomen?) en dan kijken hoe het kind reageert.
Daarna zou ik met de groepleiders overleggen als die wel eens wat opgevallen is.
Daarna zou ik samen met 1 van de groepsleiders een gesprek aan gaan met de ouders.
En altijd de kant van het kind kiezen.
Bedankt voor jullie reacties.

1 opmerking:

Cynthia zei

Ik zou ook eerst aan het kind vragen. Daarna zal ik het eens gaan overleggen met een collega van mij en die vind dat er met de ouders gesproken moet worden dan zal ik dat doen. Ik zal wel eerst met de ouders een afspraak maken.

vlinder

vlinder